Mot Stockholm!

Nu är det mindre än 3 timmar kvar tills vi ska sätta oss i bilen och åka.

Vad brukar ni göra när ni är i stockholm?

För min del är jag ett Historiefreak. Jag tror jag har varit på NRM – Naturhistoriska riksmuseet sådär 2 ggr. Ute på Birka 2 ggr. Inne på slottet, Gustav III:s paviljonger,  2 ggr – Det var från paviljongerna kungen åkte mot sin död på balen (:  Och till slut inne i livrustkammaren minst 5 ggr – det är mitt favorit ställe och verkligen något jag rekomenderar. Jag vill gå dit nu! Det är det absolut bästa med Stockholm att det finns så mycket historia.

Jag har gått på kullerstenarna där stockholmsblodbad va en gång i tiden. – oj glömde nästan vasaskeppet – 3 ggr!

Det är ingen tvekan om att jag fick högsta betyg i Histora, och klår alla på TP med historia frågor!

2 thoughts on “Mot Stockholm!

  1. Du får komma och undersöka historien i Linköping nån gång duu…. Vi har också haft ett blodbad och vi har ett slott och en domkyrka som är värt ett besök 😉

Kommentera

