För en gång skull…

…Så cyklade jag ner till stan. Kan ju inte säga att det är världens bästa cykel-väder. För kallt för att bara ha en tjocketröja på sig, och för varmt för att ha en tjocketröja på sig.

Men när jag är påväg hem så är det en backe uppför. Och eftersom det va ett tag sen jag cyklade hade jag väl fått upp ett litet flås. Helt plötsligt hör jag att någon kommer upp bakom mig och typ andas/flåsar/hjärtklappnings flås. Det låter så fjantigt att jag får för mig att det är väl säkert någon jag känner som jävlas med mig.

Och precis när jag ska vända på huvudet och göra en ful grimas så svischar en tränings cyklist förbi. Jag tackar gud att det inte blev så pinsamt som jag först hade trott att det skulle bli.

Men grejen är att han inte drar på i sån jävla fart, så när vi är på den brantaste biten i backen så drar jag om honom. Han blev nog snopen jag puffade förbi honom på min kärringscykel.

Och så tänkte jag för mig själv… Där fick du,
Mr. TrorAttHanÄrBättreÄnNågonAnnanBaraFörAttHanHarEnTräningscykel!

Jag älskar min ringklocka!
Snart blir det Jkpg förhoppningsvis. Och jag vill ha en milkshake på Mcdonalds.

Kommentera

