Del Nr.7 – 1 Juni – NEW YORK!

Ja nu kommer vi till dagen som alla väntat på, första dagen i New York. Steg upp hyfsat tidigt för att komma med tåget.

Så sjuk varmt va det. Och man svettades bara av att tänka på att man svettades. Så fort vi hade hoppat av taxin i Battery park gick vi längs hamnen och såg frihetsgudinnan.

Ser ut som att det typ är kallt och blåser. Men asså jag har aldrig känt denna hetta. Asså även om vi stod vi vattnet så va det så sjukt varmt.

Något monument för fallna i krig, Inte 9/11. Den eviga flamman är bakom där fast lite längre bort. Det blev bara att jag filmade den.

Och va så tvungen att ta kort på en skolbuss!

Glömt att säga vart vi är.. Vi är nu på Canal Street. Mer känt som China Town.

Har faktiskt inte några bilder när vi går in i dom olika affärerna. Va som sagt väldigt varmt. Har dock en bild när vi stannar i en affär för att prova skor.

sen efter det här åkte vi in mot The Big Apple. Såg Empire för första gången, live alltså.

Sen in till Times Square. Tog jättemånga bilder från alla håll och kanter. Ni får se ett.

Och nu är vi påväg tillbaka till tåget. Klockan kanske är 9 – 10 på kvällen (fortfarande sjukt varmt) men solen gassar inte lika hårt. Våra shoppingkassar, tror nästan bara det här är hälften av det. har resten i min vänsterhand och runt mig där jag står.

Väl hemma radade vi upp allt vi köpt och jag tog på mig mina älskade pyjamasbyxor.


jaha då va första dagen i New York avklarad. Känner ni er  besvikna? Det va nämligen så att vi tänkte att första dagen där ska vara till shopping. Andra dagen ska gå till att ta kort på allt och alla. Va gamla hederliga turister. Och så blev det med, typ. Nästa dag åker vi till en mataffär för att köpa på oss Amerikanska chips :p

Kommentera

